Olaf Geysendorpher interviewde me voor Marketingfacts.nl met de vraag, wat is de overeenkomst tussen een illusionist en een marketeer?
Olaf kwam naar een van mijn theatershows en zag een mooie linkt tussen gedachten beïnvloeding en marketing.
Als illusionist gebruik ik allerlei technieken om mensen te sturen in hun keuzes en regelmatig spreek ik in mijn presentaties over deze technieken.
Hoe zijn wij te sturen, te nudgen en te beïnvloeden?
In een sketch laat ik tijdens mijn presentaties zien hoe het komt dat ik bij het afrekenen bij de Shell met twee kitkats buiten stap terwijl ik alleen maar van plan was om te betalen voor mijn getankte brandstof.
Deelnemers maken precies de keuzes die voorspeld waren, en zo blijkt dat wij telkens weer het gevoel hebben dat we autonome keuzes maken maar dat we veel vaker dan we denken gestuurd worden in onze beslissingen.
Ik heb een keynote presentatie over beinvloeding en sta in het theater met een theatraal verhaal over Privacy.
Privacy
In privacy onderzoek ik hoeveel er over ons bekend is, en of je gedachten nog wel helemaal veilig zijn. Hoe bescherm je je gedachten tegen inbrekers? Of tegen een gedachten illusionist? En is dat niet ook het gevoel dat je kan ervaren als je plotseling advertenties voorgeschoteld krijgt van iets waar je alleen nog maar aan gedacht hebt?
Marketeers hebben dagelijks met deze onderwerpen te maken. Olaf Geysendorpher vond het hoog tijd om te bekijken wat we van elkaar kunnen leren.
Olaf is seo specialist en marketeer voor Proven Context.
Lees het volledige artikel op de website marketingfacts.