Online event host

Wat Jochem als online spreker uniek maakt is zijn ontwapenende podium aanwezigheid. Maar ook zijn combinatie van illusionisme, cabaret en inhoud. Als host van je online event maakt hij werkelijk verbinding met de kijkers. Hij heeft een rugzak vol met interactieve illusie acts die van de kijker achter zijn laptop een deelnemer maakt. De experimenten activeren de kijkers en zorgen ervoor dat het webinar een ware belevenis wordt.

  • Interactieve experimenten voor alle deelnemers
  • verfrissende presentatie van het event
  • Zet deelnemers op het puntje van hun (bureau)stoel

Het resultaat van Jochem zijn bijdrage is dat deelnemers met plezier hebben ‘meegedaan’ aan het online event. Zijn presentatie zet aan het denken en activeert daarmee de deelnemers. De shows zijn wonderlijk en grappig, er ontstaat lucht en de presentatie werkt verfrissend.

check prijs en beschikbaarheid

Een voorproefje

In 3 simpele stappen naar een geweldig online event

Verkenning

Check de prijs en de beschikbaarheid, door het formuliertje in te vullen. Je ontvangt dan zo snel mogelijk de beschikbaarheid en een indicatie van de prijs.

Voorbespreking

We bespreken de inhoudelijke kant en bekijken welke acts het beste bij jullie event passen.

Uitvoering

We maken er samen een top show van waar nog lang over  nagepraat wordt.

check prijs en beschikbaarheid

Bekijk de video:

Webinar of webcast ?

Webinar

Een webinar is een 'one to many' format, waarbij de spreker zijn presentatie vanuit een studio vertoont en zo zijn publiek bereikt.

Ik verzorg webinars vanuit mijn thuis studio met professionele camera, goed licht en geluid.

Een webinar kan ook gegeven worden vanuit een professionele studio, dit verhoogt de kwaliteit maar natuurlijk gaat de prijs dan ook omhoog.

Webcast

Een webcast is een 'few to many' format, waarbij de spreker zijn presentatie vanuit een studio vertoont aan een klein live publiek en de grote meerderheid van het publiek online mee kijkt. Je kan denken aan een kleine TV uitzending.

Een webcast kan op locatie opgezet worden in bijvoorbeeld een kantoor ruimte, maar mooier wordt het vanuit een TV studio.

Het leuke is dat ik experimenten kan doen met collega's die in de studio aanwezig zijn, als met deelnemers thuis achter hun scherm.

Tips bij het organiseren van een online evenement.

Ga je binnenkort een online event organiseren? Het organiseren van een online event gaat net even anders dan een fysiek evenement. Het begint al bij de locatie, bij een online event is ook deze keuze van groot belang. De vraag die je jezelf kan stellen is hoe wil je dat de toeschouwers het online evenement beleven? Moeten ze passief kijken naar een laptop scherm? Waarop sprekers om de beurt hun praatje houden? Of wil je dat de kijkers ook echt deelnemers worden? Dat ze actief betrokken worden bij het evenement?
Lees onze blog met 6 tips en ideeën voor online events.

Locatie

Als de sprekers, de band, de illusionist enzovoorts optreden in een goed gefaciliteerde studio dan gaat de beleving meteen een flinke stap omhoog. Ook zijn er mogelijkheden om deelnemers in een virtuele studio te plaatsen. Zodat ze elkaar ook kunnen zien ‘zitten’ als avatars op de virtuele tribune.

Maak het visueel

Een beeld zegt meer dan duizend woorden, en juist tijdens een webshow zijn mensen gewend geraakt aan ‘talking heads’. Maar als je de boodschap duidelijk kan maken met iets visueels dan betrek je een ander deel van de hersenen.

Ik kan een sessie van 45 minuten verzorgen of optreden als show host waarbij ik tussen de sprekers en filmpjes door de de kijkers activeer en mee laat doen.

Een klein voorproefje

Spreker kiezen voor online event.

De keuze van de spreker of de dagvoorzitter is ook bij een online evenement van groot belang, de spreker moet een aantal dingen echt goed kunnen. Zo is camera ervaring natuurlijk vereist. Het presenteren en vertellen voor een camera, vraagt hele andere skills dan vertellen in een theaterzaal aan een publiek. Het tweede criterium waar de host of spreker aan moet voldoen voor je online event is de kijkers achter hun laptop prikkelen een activeren.

Het is belangrijk om niet te vergeten dat de kijker vlak bij zijn e-mail en whatsapp berichten zit. Het evenement moet dus concurreren met deze afleidingen. Als je mensen actief betrekt en zo een gezamenlijke ervaring creëert. Dan maak je iets unieks voor deze specifieke groep mensen ook al zitten ze allemaal ergens anders.

Onderwerpen

Spreker Jochem Nooyen heeft kant en klare presentaties over ‘beïnvloeding’, en over ‘privacy‘. Daarnaast is zijn Mindillusieshow flexibel in te zetten. Deze show sluit mooi aan bij thema’s als ‘Niets is wat het lijkt’, ‘Anders kijken’ en ‘Creatieve denkprocessen’. Zijn laatste lezing is gemaakt en geschreven tijdens de corona crisis en gaat over verandering en transformatie.

Beïnvloeding

Privacy / veiligheid; Hoe veilig zijn jouw gedachten?

Niets is wat het lijkt

Verandering en Transformatie

Zoom, Teams, Google Meet

Vanuit mijn thuis theater/opname studio kan ik optredens verzorgen op Teams, Google Meet/hangout, Zoom en Youtube.
Mijn mini thuis-theater is de lowbudget semi professionele oplossing. Ik werk met een professionele camera, een greenscreen, opspeld microfoon en theaterspots.

Wie gingen je voor ...

Verwondering

Verwondering frist op, het maakt je wakker en laat je met een nieuwe blik naar de dingen om je heen kijken. Jochem presenteert over uiteenlopende onderwerpen. Maar altijd gebruik hij verwondering als tool om het publiek te boeien en te ‘openen’. “Mijn ervaring is dat verwondering mensen opent en dat het ruimte maakt voor nieuwe ideeën en gedachten”.

Als gastspreker is hij gewend om telkens op een ander podium, met een ander publiek en een aangepaste boodschap zijn verhaal te vertellen. Deze ervaring zorgt ervoor dat er een relaxte spreker te zien is die weet waar hij het over heeft en die het publiek ten alle tijden kan boeien en bewegen.

Storytelling

Met goede storytelling creëer je spanning, een cliffhanger, of raak je een gevoelige snaar. Alle presentaties zijn doorspekt met verhalen. Door middel van verhalen raak je de luisteraar op een emotioneel niveau. Hierdoor spreekt de presentatie niet alleen het brein aan maar ook het gevoel. En daardoor beklijft de boodschap weer beter. Wij zijn als mensen ‘hardwired’ om verhalen te vertellen maar ook om er actief naar te luisteren, in de hoop er wat van op te steken. Jochem is opgeleid als theatermaker hij studeerde in 2007 af aan de Academie voor theater in Tilburg. 

Contact

Neem contact op, dan bekijken we of we wat voor elkaar kunnen betekenen.